1. ΠΡΟΟΙΜΙΟ
H εταιρεία με την επωνυμία «COSMOTE PAYMENTS–ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ» (εφεξής «Εταιρεία») με ΑΦΜ: 800995166/ ΔΟΥ ΦΑΕ Aθηνών, η οποία εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, Λ. Κηφισίας 99, με αριθμό Γ.Ε.ΜΗ 146551801000, αποτελεί νομίμως αδειοδοτημένο από την, εποπτεύουσα αυτή, Τράπεζα της Ελλάδος («ΤτΕ») Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος («ΙΗΧ»), δυνάμει των διατάξεων του Ν. 4021/2011, του Ν. 4537/2018 και της ΠΕΕ 164/2/13.12.2019 της ΤτΕ, ως ισχύουν, με αριθμό μητρώου ΙΗΧ της ΤτΕ 3, για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος και υπηρεσιών πληρωμών.Η Εταιρεία χορηγεί χρεωστική κάρτα (εφεξής «Κάρτα») στον Πελάτη υπό τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις, οι οποίοι θεωρούνται όλοι ως ουσιώδεις. Ειδικά για τις υπηρεσίες πληρωμών ισχύουν και εφαρμόζονται συμπληρωματικά και οι όροι της Σύμβασης Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών - Όροι Χρήσης E-Wallet της Εταιρείας (εφεξής «Σύμβαση Πλαίσιο»), οι όροι της οποίας υπερισχύουν των παρόντων αναφορικά με τις υπηρεσίες αυτές.
Οι χρεώσεις για την παροχή των υπηρεσιών πληρωμών της Εταιρείας καθώς και τυχόν άλλες χρεώσεις που εφαρμόζονται κατά τη χρήση της Κάρτας βρίσκονται στις ιστοσελίδες www.cosmotepayments.gr & www.payzy.gr.
Η Κάρτα προσφέρει στον Πελάτη τη δυνατότητα αγορών και αναλήψεων μετρητών σε όλο τον κόσμο καθώς και μέσω διαδικτύου, τηλεφωνικών και ταχυδρομικών παραγγελιών, πληρωμών λογαριασμών, συνδρομών κ.λπ. Οι προαναφερθείσες συναλλαγές πραγματοποιούνται με τη χρέωση συνδεδεμένου με την Κάρτα λογαριασμού του Πελάτη.
2. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΚΑΡΤΑΣ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ
2.1 Η χορήγηση της Κάρτας γίνεται μετά από αίτημα του Πελάτη μέσω της εφαρμογής «payzy by COSMOTE» (εφεξής η «Εφαρμογή») και την χορήγηση από αυτόν όλων των απαιτούμενων από την Εταιρεία εγγράφων. Η Κάρτα που αιτείται ο Πελάτης μπορεί να είναι:
- είτε σε άυλη/εικονική (virtual) μορφή (εφεξής «Άυλη Κάρτα»), με κόστος έκδοσης που επιβαρύνεται ο Πελάτης.
- είτε σε φυσική (physical) - πλαστική (plastic) μορφή (εφεξής «Πλαστική Κάρτα»), η οποία αποστέλλεται στη δηλωθείσα διεύθυνση του Πελάτη από την Εταιρεία, με κόστος έκδοσης και αποστολής που επιβαρύνεται ο Πελάτης.
Τα εκάστοτε ισχύοντα έξοδα έκδοσης ή/και αποστολής της Κάρτας, καθώς και τυχόν λοιπές χρεώσεις, βρίσκονται στις ιστοσελίδες της COSMOTE Payments εδώ και του payzy by COSMOTE εδώ.
Όλοι οι όροι της παρούσας ισχύουν και για την Άυλη και για την Πλαστική Κάρτα και όπου υπάρχει διαφοροποίηση αναφέρεται ρητά. Στην περίπτωση αυτή θα διευκρινίζεται για ποιο είδος Κάρτας ισχύει ο συγκεκριμένος όρος. Ο Πελάτης δύναται να διαθέτει κατ’ ανώτατο όριο τρεις (3) Άυλες και μία (1) Πλαστική Κάρτα. Η Εταιρεία έχει το δικαίωμα να τροποποιεί οποτεδήποτε το μέγιστο επιτρεπτό αριθμό Καρτών του Πελάτη με ενημέρωση/τροποποίηση των παρόντων Όρων και της Εφαρμογής. Η Κάρτα εκδίδεται αποκλειστικά στο όνομα του Πελάτη. Οι πληροφορίες της Κάρτας (αριθμός κάρτας, ημερομηνία λήξης και κωδικός επαλήθευσης CVV είναι προσβάσιμες από τον Πελάτη εντός της Εφαρμογής, μόνο μετά από Ισχυρή Ταυτοποίηση Πελάτη, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης του δακτυλικού αποτυπώματος του Πελάτη σε έναν αισθητήρα αναγνώρισης δακτυλικών αποτυπωμάτων της συσκευής που έχει εγκατασταθεί η Εφαρμογή ή τη χρήση αναγνώρισης προσώπου (Face id) του Πελάτη ή τη χρήση των εκάστοτε ρυθμίσεων ασφαλείας της Συσκευής του Πελάτη. Ο Πελάτης υποχρεούται να χρησιμοποιεί αποκλειστικά μόνο δικό του δακτυλικό αποτύπωμα (Touch id) ή το δικό του πρόσωπο (Face id) και είναι αποκλειστικά υπεύθυνος ώστε να μην αποθηκευτεί μέσο ταυτοποίησης και εισόδου τρίτου στην Εφαρμογή και στη Συσκευή του. Ο Πελάτης δύναται να ορίσει φιλική ονομασία για την Κάρτα του εντός της Εφαρμογής.
2.2 Η Εταιρεία έχει το δικαίωμα να μην εγκρίνει την έκδοση Κάρτας στον Πελάτη κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια και κρίση για λόγους που δύναται να γνωστοποιήσει μέσω της Εφαρμογής ή με άλλο πρόσφορο τρόπο. Η Κάρτα καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της παραμένει στην κυριότητα της Εταιρείας και η χρήση της είναι αυστηρά προσωπική. Απαγορεύεται η μεταβίβαση, παραχώρηση ή χρήση της Κάρτας από κάθε τρίτο πρόσωπο και πρέπει να επιστραφεί αμέσως σε περίπτωση που ζητηθεί από οποιονδήποτε λειτουργεί κατ’ εντολή και για λογαριασμό της Εταιρείας.
2.3 Η Πλαστική Κάρτα θα παραδίδεται απενεργοποιημένη κάθε φορά (έκδοση, επανέκδοση, ανανέωση) στον Πελάτη ταχυδρομικώς, σε ειδικά σφραγισμένο φάκελο. Ο Πελάτης ενημερώνεται για τη χρέωση αποστολής της Πλαστικής Κάρτας μέσω της Εφαρμογής και προβαίνει σε εξόφληση αυτής πριν την αποστολή της παραγγελίας. Η Εταιρεία έχει το δικαίωμα να τροποποιεί οποτεδήποτε τη χρέωση αποστολής της Πλαστικής Κάρτας ενημερώνοντας με κάθε πρόσφορο τρόπο τον Πελάτη (λ.χ. μέσω της Εφαρμογής) για την τροποποίηση και την ημερομηνία έναρξης ισχύος αυτής. Ο Πελάτης αναλαμβάνει τον κίνδυνο και τα έξοδα της αποστολής σε περίπτωση που δεν έχει δηλώσει ακριβή διεύθυνση αποστολής της Πλαστικής Κάρτας ή τυχόν μεταβολές αυτής. Ο Πελάτης δύναται να ακυρώσει την παραγγελία της Πλαστικής Κάρτας από την Εφαρμογή, χωρίς ωστόσο να του επιστραφεί το κόστος αποστολής. Η Πλαστική Κάρτα θα δύναται κατά την κρίση της Εταιρείας να παραδίδεται στον Πελάτη ή σε τυχόν εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο. Η Πλαστική Κάρτα αποστέλλεται απενεργοποιημένη και ενεργοποιείται από τον Πελάτη σύμφωνα με τα βήματα ενεργοποίησής της όπως αυτά ορίζονται μέσω της Εφαρμογής.
2.4 Η Άυλη Κάρτα ενεργοποιείται αυτόματα κατά την έκδοσή της από την Εταιρεία.
2.5 Η Πλαστική Κάρτα μαζί με τον προσωπικό αριθμό αναγνώρισης (ΡΙΝ) ισοδυναμεί με την ηλεκτρονική υπογραφή του Πελάτη. Μετά την ενεργοποίηση της Κάρτας από τον Πελάτη σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 2.3 και 2.4 ανωτέρω, ο Πελάτης ενημερώνεται για το PIN μέσω της Εφαρμογής και σύμφωνα με τις οδηγίες που του παρέχονται μέσω της Εφαρμογής.
Ο αριθμός ΡΙΝ είναι αυστηρά προσωπικός και η χρήση του υποκαθιστά πλήρως την υπογραφή του Πελάτη. Ο ΡIΝ παράγεται ηλεκτρονικά κάτω από απόλυτα ελεγχόμεvες συvθήκες ασφάλειας που καθιστούν παvτελώς αδύvατη την αvαπαραγωγή τoυ και γνωστοποιείται στον Πελάτη μέσω της Εφαρμογής. Ο ΡΙΝ χρησιμοποιείται μόνο σε συνδυασμό με την Κάρτα στην οποία αντιστοιχεί.
Απαγορεύεται ρητά η γνωστοποίησή του ΡΙΝ σε οποιονδήποτε τρίτο και ο Πελάτης υποχρεούται να τον απομνημονεύσει αμέσως μετά τη γνωστοποίησή του από την Εταιρεία, χωρίς να τον αναγράψει οπουδήποτε, ενώ η φύλαξή του σε έγγραφο ή άλλη αναγνώσιμη μορφή θα συνιστά βαριά αμέλεια εκ μέρους του Πελάτη. Ο Πελάτης είναι αποκλειστικά υπεύθυνος και φέρει τον κίνδυνο κάθε ζημίας δικής του ή της Εταιρείας από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση τρίτου με οποιονδήποτε τρόπο στον PIN. Σε περίπτωση διαρροής, κλοπής ή υποψίας διαρροής του ΡΙΝ, o Πελάτης πρέπει αμέσως να ειδοποιήσει το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών της Εταιρείας καλώντας στο 210.20.20.210 ή οποιονδήποτε άλλο αριθμό θα γνωστοποιηθεί στον Πελάτη. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει από τον Πελάτη και έγγραφη γνωστοποίηση για τα ανωτέρω.
Ο PIN δεν μπορεί να αλλαχθεί από τον Πελάτη από την Εφαρμογή, αλλά σε οποιοδήποτε ATM. Η Εταιρεία έχει το δικαίωμα να τροποποιήσει τους τρόπους αλλαγής PIN μετά από σχετική ενημέρωση του Πελάτη μέσω της Εφαρμογής ή με άλλο πρόσφορο τρόπο.
2.6 Ο Πελάτης δύναται να εξουσιοδοτήσει και χορηγήσει εντολή προς την Εταιρεία για συναλλαγές εκ μέρους του με τη χρήση της Κάρτας και την υπογραφή του κατόχου σε σημεία πώλησης ή με τη χρήση της κάρτας σε συνδυασμό με το ΡΙΝ για συναλλαγές σε σημεία πώλησης ή για συναλλαγές μέσω ΑΤΜ ή με τη χρήση του αριθμού της Κάρτας και σε ορισμένες περιπτώσεις με κωδικό ασφαλείας για συναλλαγές με ταχυδρομείο, τηλέφωνο, διαδίκτυο ή από σύστημα ασφαλείας και εξουσιοδότηση με τη χρήση της Κάρτας και υπογραφής του Πελάτη εάν οι άλλου τύπου εξουσιοδοτήσεις δεν είναι διαθέσιμες ή δεν υποστηρίζονται. Σε αυτό το πλαίσιο δύνανται να προκύψουν επιπλέον προϋποθέσεις σύμφωνα με την διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης πελατών σύμφωνα με τη Σύμβαση Πλαίσιο. Ο Πελάτης υποχρεούται να χρησιμοποιεί την Κάρτα και να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του από την παρούσα σύμβαση και να ενημερώνει αμέσως τη Εταιρεία σε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων του.
2.7 Ο Πελάτης υποχρεούται, να υπογράψει αμέσως με στυλό διαρκείας στον ειδικό επάνω στο σώμα της Πλαστικής Κάρτας χώρο, προτού προβεί σε οποιαδήποτε συναλλαγή, για τη νόμιμη χρήση της και την ακριβή τήρηση των όρων της παρούσας σύμβασης. O Πελάτης υποχρεούται να τηρεί τους κανόνες ασφαλείας και προστασίας της Kάρτας και του ΡΙΝ, να μην επιτρέπει σε τρίτον να κατέχει και να χρησιμοποιεί την Κάρτα ή το ΡΙΝ, να μην αποκαλύπτει σε τρίτους τον ΡΙΝ. Η Εταιρεία δεν φέρει ευθύνη έναντι του Πελάτη, αν η Κάρτα του χρησιμοποιηθεί από τρίτο πρόσωπο που γνωρίζει ή συνθέτει τυχαία τον ΡΙΝ, εφόσον ο Πελάτης δεν έχει γνωστοποιήσει τέτοια μη εγκεκριμένη χρήση στην Εταιρεία κατά τα εδώ αναφερόμενα.
2.8 Η ισχύς της Κάρτας, είναι αρχικά για πέντε (5) έτη από την ημερομηνία έκδοσής της και στη συνέχεια θα ανανεώνεται κάθε πέντε (5) έτη, μετά από προηγούμενη έγκριση της Εταιρείας. Σε περίπτωση που ο Πελάτης δεν επιθυμεί την ανανέωση της Κάρτας θα πρέπει να ενημερώσει εγγράφως την Εταιρεία, εξήντα (60) ημέρες πριν τη λήξη της. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να μην ανανεώσει την Κάρτα κατά τη λήξη της για λόγους που άπτονται της πολιτικής της ή για λόγους προστασίας των συναλλαγών ή/και του ιδίου Πελάτη ή για άλλον σπουδαίο λόγο, γνωστοποιώντας αυτό στον Πελάτη. Ο Πελάτης δηλώνει ότι αναγνωρίζει και αποδέχεται ότι η Κάρτα δεν πρέπει να χρησιμοποιείται εάν η παρούσα σύμβαση λυθεί, μετά τη λήξη διάρκειας ισχύος της ή εφόσον έχει δηλωθεί απώλεια ή κλοπή της ή έχει ακυρωθεί ή ανασταλεί η χρήση της.
3. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ – ΑΠΩΛΕΙΑ/ΚΛΟΠΗ ΚΑΡΤΑΣ - ΡΙΝ ΚΑΡΤΑΣ
3.1 Ο Πελάτης υποχρεούται: (α) να χρησιμοποιεί την Κάρτα σύμφωνα με τους όρους της παρούσας σύμβασης και να λαμβάνει όλα τα προσήκοντα μέτρα για την ασφαλή φύλαξη της Κάρτας και του αντίστοιχου ΡΙΝ που επιτρέπει τη χρήση της και (β) να ειδοποιεί αμελλητί τη Εταιρεία στη Γραμμή Απώλειας Καρτών καλώντας τον αριθμό της Υπηρεσίας Δήλωσης Απώλειας/Κλοπής 210.20.20.210 ή οποιονδήποτε άλλο αριθμό γνωστοποιηθεί στον Πελάτη και να προβεί σε ακύρωση της Κάρτας μέσω της Εφαρμογής, μόλις αντιληφθεί την απώλεια ή κλοπή ή χρήση από μη δικαιούχο ή υπεξαίρεση ή μη εγκεκριμένη χρήση της Κάρτας ή του αντίστοιχου ΡΙΝ. Σε κάθε περίπτωση η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει από τον Πελάτη και έγγραφη γνωστοποίηση για τα ανωτέρω.
3.2 O Πελάτης θα αποζημιωθεί από την Εταιρεία μόνον εάν ειδοποιήσει αμελλητί αυτήν μόλις πληροφορηθεί οποιαδήποτε μη εγκεκριμένη ή εσφαλμένα εκτελεσθείσα πράξη πληρωμών και το αργότερο έως 13 μήνες από την ημερομηνία χρέωσης. Με την επιφύλαξη των ανωτέρω σε περίπτωση μη εγκεκριμένης πράξης (που γίνεται μέσω της Κάρτας ως κάρτα εξυπηρέτησης μέσω ΑΤΜ και όχι για πράξεις πληρωμής οι οποίες κινούνται από δικαιούχο ή μέσω δικαιούχου), η Εταιρεία υποχρεούται να επιστρέψει στον Πελάτη το ποσό της μη εγκεκριμένης πράξης και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, να επαναφέρει το χρεωθέντα λογαριασμό πληρωμών στην κατάσταση που θα βρισκόταν εάν δεν είχε πραγματοποιηθεί η μη εγκεκριμένη πράξη πληρωμής.
3.3 Κατά παρέκκλιση των ανωτέρω, ο Πελάτης ευθύνεται σχετικά με μη εγκεκριμένη πράξη πληρωμής μέχρι ανώτατου ποσού ΕΥΡΩ 50,00 για τις ζημίες από τη διενέργεια μη εγκεκριμένων πράξεων πληρωμής, οι οποίες προκύπτουν είτε από την χρήση απολεσθέντος ή κλαπέντος μέσου πληρωμών είτε από υπεξαίρεσή του. Τέτοια ευθύνη δεν θα υφίσταται εάν η κλοπή, απώλεια ή υπεξαίρεση της Κάρτας δεν εντοπίσθηκε από τον Πελάτη ως πληρωτή πριν την πραγματοποίηση της συναλλαγής πληρωμής, εκτός εάν ο Πελάτης ενήργησε δολίως ως πληρωτής, καθώς και αν η ζημία οφείλεται σε πράξεις ή παραλείψεις της Εταιρείας. Ο Πελάτης ευθύνεται για όλες τις ζημίες που σχετίζονται με κάθε μη εγκεκριμένη πράξη πληρωμής, που προξένησε από δόλο, καθώς και για τη με δόλο αθέτηση των υποχρεώσεών του (π.χ. δεν χρησιμοποίησε την Κάρτα σύμφωνα με τους όρους που διέπουν την έκδοση και χρήση της και δεν ειδοποίησε αμελλητί τη Εταιρεία ή το φορέα που αυτή ορίζει μόλις υπέπεσε στην αντίληψη του απώλεια, κλοπή ή υπεξαίρεση της Κάρτας ή μη εγκεκριμένη χρήση της). Για ζημίες που οφείλονται σε βαριά αμέλεια, ο Πελάτης που είναι καταναλωτής ευθύνεται μέχρι του ανώτατου ποσού των χιλίων (1.000) ευρώ. Ο ανωτέρω περιορισμός ευθύνης του Πελάτη δεν ισχύει αν η Εταιρεία αποδείξει ότι διαθέτει και εφαρμόζει κατάλληλους πρόσθετους μηχανισμούς ελέγχου για συναλλαγές που μπορούν να προκαλέσουν ζημία άνω των χιλίων (1.000) ευρώ, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 74 του Ν. 4537/2018 (όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του από το άρθρο 22 του Ν. 5019/2023).
3.4 Από τη γνωστοποίηση στην Εταιρεία, ο Πελάτης δεν φέρει πλέον ευθύνη για τις ζημίες από την απώλεια ή υπεξαίρεση ή την κλοπή της Κάρτας, εκτός εάν έχει ενεργήσει με δόλο ή βαριά αμέλεια. Η Εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη για ζημία του Πελάτη η οποία προήλθε από κλοπή ή απώλεια της Κάρτας και χρήση της σε ΑΤΜ πριν από τη γνωστοποίηση της απώλειας ή κλοπής στην Εταιρεία. Η Εταιρεία εξουσιοδοτείται με την παρούσα σύμβαση να καταγράφει σε μαγνητικό μέσο την τηλεφωνική δήλωση του Πελάτη περί απώλειας ή κλοπής της ή άλλου θέματος.
3.5 Επανέκδοση της Κάρτας και του αντίστοιχου ΡΙΝ, θα πραγματοποιείται με την επιφύλαξη τήρησης των όρων της παρούσας σύμβασης αμέσως μετά τη δήλωση απώλειας ή κλοπής από τον Πελάτη, εκτός εάν ο Πελάτης ζητήσει εγγράφως ή μέσω Κέντρου Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης ή καλώντας τη Γραμμή Εξυπηρέτησης Καρτών, τη μη επανέκδοση της Κάρτας.
4. ΧΡΗΣΗ ΚΑΡΤΑΣ
4.1 Η Κάρτα συνδέεται με το λογαριασμό πληρωμών του Πελάτη προκειμένου να μπορεί να πραγματοποιεί συναλλαγές με Κάρτα, να χρησιμοποιεί την Κάρτα για συναλλαγές στην ημεδαπή και στην αλλοδαπή, όπως περιγράφεται κατωτέρω. Πιο συγκεκριμένα:
(1) για Συναλλαγές μέσω τερματικών συσκευών αποδοχής καρτών (eftPoS) σε καταστήματα εμπόρων που κάνουν αποδεκτές τις πληρωμές με κάρτα είτε με τη χρήση PIN είτε ανέπαφα (NFC) και, ειδικά, μέσω του διεθνούς σχήματος καρτών με το οποίο συνεργάζεται η Εταιρεία για την έκδοση της Κάρτας,
(2) σε ΑΤΜ, για ανάληψη μετρητών καθώς και για την πραγματοποίηση κάθε συναλλαγής που υποστηρίζει το ΑΤΜ, όλο το 24ωρο σε πραγματικό χρόνο,
(3) για εξ αποστάσεως Συναλλαγές διαδικτυακά σε ηλεκτρονικά καταστήματα (e-commerce) εμπόρων που δέχονται πληρωμές μέσω του διεθνούς σχήματος καρτών με το οποίο συνεργάζεται η Εταιρεία, ήτοι τον διεθνή οργανισμό VISA, για την έκδοση της Κάρτας ή μέσω ταχυδρομικής παραγγελίας/τηλεφωνικής παραγγελίας (ΜΟΤΟ - Mobile Order Telephone Order) σε ασφαλές σύστημα του εμπόρου.
(4) μέσω αποθήκευσης της Κάρτας σε wallets τρίτων (π.χ. Apple Pay, Google Pay) και πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγών μέσω έξυπνων συσκευών των Χρηστών (smartphone, smartwatch) σε τερματικές συσκευές αποδοχής καρτών (eftPoS) σε καταστήματα εμπόρων που κάνουν αποδεκτές τις πληρωμές με κάρτα, σε ΑΤΜ που υποστηρίζουν εκτέλεση συναλλαγών ανέπαφα (NFC), εφόσον η Εταιρεία διαθέτει σχετική συνεργασία με τα τρίτα wallets. H διαδικασία αποθήκευσης στα wallets τρίτων εκκινείται μέσω της Εφαρμογής.
Κάθε συναλλαγή με Πλαστική Κάρτα ολοκληρώνεται με την καταχώρηση του ΡΙΝ (πλην ανέπαφων συναλλαγών έως του εκάστοτε προβλεπόμενου ορίου) στη συσκευή τερματικού αποδοχής καρτών (eftPoS) ή/και με την καταχώρηση των στοιχείων που αναγράφονται στην Κάρτα όπως του επώνυμου, αριθμού κάρτας, ημερομηνίας λήξης και κωδικού επαλήθευσης (CVV) - ειδικά για τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές συναλλαγές- μετά από ισχυρή ταυτοποίηση του Πελάτη μέσω επαλήθευσης 3DS (3D Secure), όπου ο Πελάτης καλείται να εγκρίνει τη συναλλαγή μέσω της Εφαρμογής. Για τους όρους της Υπηρεσίας Ασφάλειας Συναλλαγών 3D Secure ο Πελάτης μπορεί να ενημερωθεί είτε στις ιστοσελίδες www.cosmotepayments.gr & www.payzy.gr, είτε στην ιστοσελίδα όπου καταχωρεί τα στοιχεία της Κάρτας του κατά την αίτηση εκτέλεσης της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής συναλλαγής.
Κάθε συναλλαγή με Άυλη Κάρτα ολοκληρώνεται, για τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές συναλλαγές, με την καταχώρηση των στοιχείων που αναγράφονται στην Κάρτα - και στα οποία ο Πελάτης έχει πρόσβαση εντός της Εφαρμογής - όπως του επώνυμου, αριθμού κάρτας, ημερομηνίας λήξης και κωδικού επαλήθευσης (CVV) μετά από ισχυρή ταυτοποίηση του Πελάτη μέσω επαλήθευσης 3DS (3D Secure), όπου ο Πελάτης καλείται να εγκρίνει τη συναλλαγή μέσω της Εφαρμογής.
Στην περίπτωση (4), κάθε συναλλαγή ολοκληρώνεται όπως αυτό ορίζεται από τους όρους χρήσης του εκάστοτε wallet. Οι Χρήστες μπορούν να ενεργοποιούν ή απενεργοποιούν κατά το δοκούν τη χρήση της Κάρτας για ανέπαφες συναλλαγές, συναλλαγές e-commerce, αναλήψεις κ.λπ. μέσω της Εφαρμογής.
Με τους παραπάνω τρόπους ο Πελάτης εξουσιοδοτεί ανέκκλητα την Εταιρεία και συναινεί στο να πραγματοποιήσει αυτή τις απαραίτητες Πράξεις Πληρωμής για την ολοκλήρωση της επιθυμητής από τον Πελάτη συναλλαγής με Κάρτα, εξαργυρώνοντας το διαθέσιμο υπόλοιπο ηλεκτρονικού χρήματος που έχει στο λογαριασμό πληρωμών του.
Η συναλλαγή με Κάρτα δεν θα ολοκληρώνεται εφόσον:
(α) Το διαθέσιμο Υπόλοιπο Ηλεκτρονικού Χρήματος που υπάρχει στον λογαριασμό πληρωμών του Πελάτη δεν επαρκεί για την κάλυψη του ποσού της Συναλλαγής και τυχόν επιπλέον Χρεώσεων από την Εταιρεία ή/και
(β) ο Πελάτης έχει υπερβεί το ανώτατο ημερήσιο όριο συναλλαγών με Κάρτα που έχει τυχόν τεθεί είτε από την Εταιρεία είτε τον ίδιο το Πελάτη εντός της Εφαρμογής ή έχει υπερβεί το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο συναλλαγών του λογαριασμού πληρωμών, ή σε περίπτωση όπου έχει ανασταλεί η λειτουργία της Κάρτας του. Η Εταιρεία δύναται να θέτει μονομερώς, κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια και κρίση τόσο για την ασφάλεια των Συναλλαγών των Χρηστών αλλά και για την συμμόρφωση της με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία, περιορισμούς (χρονικούς ή/και ποσοτικούς) αναφορικά με τα χρηματικά όρια (σε Ευρώ) για τις Συναλλαγές με Κάρτα. Αντίστοιχα, η Εταιρεία δύναται να τροποποιεί οποτεδήποτε και κατά την κρίση της τα εκάστοτε χορηγούμενα Όρια Συναλλαγών, περιλαμβανομένων και των Συναλλαγών με Κάρτα. H Εταιρεία ενημερώνει τους Χρήστες για τα εκάστοτε ισχύοντα Όρια Συναλλαγών και Συναλλαγών με Κάρτα μέσω της Εφαρμογής όπου και μπορούν να λάβουν τις απαραίτητες πληροφορίες.
(γ) Η Εταιρεία απορρίψει κατά την κρίση της την πραγματοποίηση της Συναλλαγής για εύλογη αιτία π.χ. για λόγους οφειλόμενους σε συμμόρφωση της με την ισχύουσα νομοθεσία ή/και για λόγους ασφάλειας των συναλλαγών.
(δ) ο Πελάτης έχει επιλέξει να παγώσει τη χρήση της Κάρτας εν όλω ή εν μέρει (π.χ. συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου) από την Εφαρμογή.
(ε) ο Πελάτης δεν έχει αποθηκεύσει την Κάρτα σε wallets τρίτων (π.χ. Apple Pay, Google Pay) κατά τη διαδικασία αποθήκευσης που εκκινείται μέσω της Εφαρμογής ή δεν έχει ενεργοποιήσει τη λειτουργία εκτέλεσης συναλλαγών ανέπαφα (NFC).
(στ) η συγκεκριμένη πληρωμή δεν υποστηρίζεται από την Εταιρεία, σύμφωνα με όσα αναφέρονται εδώ και εδώ. Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει οποτεδήποτε τον κατάλογο των υποστηριζόμενων πληρωμών με Κάρτα, χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη ενημέρωση του Χρήστη.
4.2 Σε περίπτωση που ο Πελάτης έχει εξουσιοδοτήσει την Εταιρεία για εκτέλεση πράξης πληρωμής είτε (α) με συνδυασμένη χρήση της Κάρτας και ΡΙΝ σε σημεία πώλησης (POS) μέσω τερματικών συσκευών αποδοχής καρτών (eftPoS) σε καταστήματα εμπόρων που κάνουν αποδεκτές τις πληρωμές με κάρτα είτε με τη χρήση PIN είτε ανέπαφα (NFC) και, ειδικά, μέσω του διεθνούς σχήματος καρτών με το οποίο συνεργάζεται η Εταιρεία για την έκδοση της Κάρτας, ήτοι τον διεθνή οργανισμό VISA, και/ ή σε ΑΤΜ είτε (β) με αναφορά/καταχώρηση αριθμού Κάρτας και, σε κάποιες περιπτώσεις, κωδικό/κωδικούς ασφαλείας [security code(s)] για συναλλαγές μέσω ταχυδρομείου, τηλεφώνου, διαδικτύου ή χρησιμοποιώντας Ασφαλές Σύστημα, είτε (γ) με συνδυασμένη χρήση Κάρτας και υπογραφής σε περίπτωση που οποιαδήποτε άλλη επιλογή εξουσιοδότησης δεν είναι διαθέσιμη, συμφωνείται ότι τα ανωτέρω αποτελούν πλήρη και αποκλειστική απόδειξη για την εξουσιοδότηση του Πελάτη προς την Εταιρεία για την εκτέλεση της πράξης πληρωμής. Η συνδυασμένη εφαρμογή των στοιχείων της Κάρτας του Πελάτη προσδιορίζουν την ταυτότητα του, τον εξατομικεύουν και επιφέρουν τα ίδια αποτελέσματα με αυτά που επιφέρει η ιδιόχειρη υπογραφή του για τη χορήγηση εντολών συναλλαγών. Ο Πελάτης αποδέχεται ότι κάθε συναλλαγή που εκτελείται από την Εταιρεία και έχει ενεργοποιηθεί από τη συνδυασμένη χρήση των προσωπικών του κωδικών ή/και στοιχείων της Κάρτας του Πελάτη προέρχεται και θεωρείται εγκεκριμένη από τον ίδιο, επιτρεπόμενης της ανταπόδειξης τηρουμένων των εκάστοτε διατάξεων της ελληνικής νομοθεσίας. Ο Πελάτης επίσης αναγνωρίζει ότι, σε αυτό το πλαίσιο, δύναται να προκύψουν επιπλέον προϋποθέσεις σύμφωνα με την διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης πελατών που δύναται να θεσπίσει η Εταιρεία σύμφωνα με τη Σύμβαση Πλαίσιο.
4.3 Ο Πελάτης αναγνωρίζει ότι για τις συναλλαγές του σε σχέση με την Κάρτα ως μέσο πληρωμών, η Εταιρεία ορίζει προς το τέλος της εργάσιμης ημέρας οριακά χρονικά σημεία λήξης των ημερήσιων εργασιών (cut-off times) ανά κανάλι παροχής υπηρεσιών, καθώς και χρονικά σημεία που σχετίζονται με μετατροπή νομίσματος και καθορίζονται στην ιστοσελίδα της Εταιρείας.
4.4 Ο Πελάτης δύναται να προβαίνει σε συναλλαγές για την αγορά αγαθών ή/και υπηρεσιών με όλες τις επιχειρήσεις που φέρουν το σήμα της VISA και είναι συμβεβλημένες με το δίκτυο της VISA, καθώς και σε αναλήψεις μετρητών σε ΑΤΜ που φέρουν το σήμα της VISA, στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό (στο εξής “Επιχειρήσεις/Επιχείρηση”) μέσα στα πλαίσια της καλής πίστης και των οικονομικών δυνατοτήτων του. Η χρέωση του λογαριασμού του Πελάτη με το ποσό της εκάστοτε συναλλαγής θα ολοκληρώνεται κατά την ημερομηνία εκκαθάρισης της συναλλαγής από τον διεθνή οργανισμό VISA, οπότε και θα αποστέλλεται στη Εταιρεία σχετική ενημέρωση για την αντίστοιχη τελική χρέωση του λογαριασμού, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και τυχόν έξοδα των διαμεσολαβούντων πιστωτικών ιδρυμάτων ή/και του διεθνή οργανισμού VISA. Η Κάρτα είναι διεθνούς ισχύος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για συναλλαγές και αναλήψεις και στο εξωτερικό. Ο Πελάτης δύναται να προβαίνει σε πληρωμές και αναλήψεις μετρητών και σε άλλα νομίσματα ανάλογα με τη χώρα στην οποία εκκινεί την εντολή για τη συναλλαγή, την εθνικότητα του εμπόρου κ.λπ.
4.4.1 Για κάθε συναλλαγή με Επιχείρηση, ο Πελάτης θα υπογράφει ειδικό έντυπο (στο εξής “Δελτίο Χρέωσης”) το οποίο θα εκδίδεται από ηλεκτρονική συσκευή αποδοχής της Κάρτας και αποτύπωσης της συναλλαγής (EFT/ΡΟS), ή θα πληκτρολογεί το ΡΙΝ του στις ως άνω συσκευές λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε αυτό να μην αποκαλυφθεί σε τρίτους. Με την υπογραφή του αυτή ή την πληκτρολόγηση του ΡΙΝ εξουσιοδοτείται η Εταιρεία να χρεώσει το λογαριασμό της Κάρτας του με το ποσό της συναλλαγής και να εξοφλήσει αντίστοιχα την Επιχείρηση.
4.4.2 Τα στοιχεία της συναλλαγής με Επιχείρηση, καθώς και το ποσό αυτής, θα συμπληρώνονται στα Δελτία Χρέωσης πάντα παρουσία του Πελάτη, εκτός εάν πρόκειται για συναλλαγές από απόσταση για τις οποίες θα ισχύουν και θα εφαρμόζονται τα κατωτέρω.
4.4.3 Ο Πελάτης με τους όρους της παρούσας σύμβασης, για κάθε είδος συναλλαγής με την Κάρτα με Επιχείρηση (εξ αποστάσεως ή αυτοπροσώπως) χορηγεί στη Εταιρεία την ανέκκλητη εντολή και πληρεξουσιότητα να εξοφλεί την Επιχείρηση για λογαριασμό του και να χρεώνει το συνδεδεμένο με την Κάρτα λογαριασμό του με τα ποσά που αναφέρονται στα δελτία χρέωσης ή αντίστοιχα παραστατικά που θα προσκομίζουν οι Επιχειρήσεις ανάλογα την περίπτωση με το αντίτιμο των συναλλαγών που θα διενεργηθούν μέσω της Κάρτας καθώς και με τα τυχόν έξοδα καθώς και τις συναλλαγματικές διαφορές ισοτιμίας που προκύπτουν από το είδος συναλλαγής προκειμένου να εξοφληθεί αντίστοιχα η Επιχείρηση στο πλαίσιο της εκάστοτε ισχύουσας σχετικής νομοθεσίας και των εκάστοτε συμφωνηθέντων μεταξύ Επιχείρησης και Πελάτη, για την τυχόν αθέτηση των οποίων ουδεμία ευθύνη φέρει η Εταιρεία. Ο Πελάτης θα ευθύνεται καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Κάρτας για την ύπαρξη επαρκούς διαθέσιμου υπολοίπου που θα καλύπτει πάντοτε τις συναλλαγές μέσω της Κάρτας μέχρι του εκάστοτε ορισθέντος ημερήσιου ορίου συναλλαγών της Κάρτας πάντοτε υπολογιζομένων και λαμβανομένων υπόψη σωρευτικά τυχόν εντολών που έχουν εκτελεστεί αλλά δεν έχουν ακόμη χρεωθεί στο λογαριασμό, των υπό εκτέλεση και εκκαθάριση συναλλαγών, των εκάστοτε και πάσης φύσεως εξόδων για τις αντίστοιχες συναλλαγές συμπεριλαμβανομένων και των εξόδων που προκύπτουν από τυχόν συναλλαγματικές ισοτιμίες και των εξόδων έκδοσης. Συναλλαγές σε συνάλλαγμα με τη χρήση της Κάρτας υπόκεινται σε επιβαρύνσεις σε συνάρτηση με τον τόπο εκτέλεσής τους, τυχόν έξοδα των διαμεσολαβούντων πιστωτικών ιδρυμάτων ή/και του διεθνή οργανισμού VISA, και εφόσον πραγματοποιούνται μέσα στα ποσοτικά όρια που ορίζονται κάθε φορά από τις τράπεζες των οποίων τα ΑΤΜ χρησιμοποιούνται. Κάθε οφειλή από τέτοιου είδους συναλλαγή σε χώρες εκτός ζώνης ευρώ, θα μετατρέπεται σε ευρώ με τη συναλλαγματική ισοτιμία (τιμή πώλησης) που ισχύει κατά την ημερομηνία που η συναλλαγή χρεώνεται στο λογαριασμό σύμφωνα με τις διαδικασίες της VISA και συνεπώς η ημερομηνία μετατροπής μπορεί να μην είναι η ημερομηνία της συναλλαγής. Σε περίπτωση που ο Πελάτης επιλέξει να συναλλαγεί από απόσταση προβαίνοντας σε ηλεκτρονική, ταχυδρομική ή τηλεφωνική παραγγελία στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, αναγνωρίζει ότι αναλαμβάνει τη σχετική ευθύνη και τον κίνδυνο χορήγησης των σχετικών εντολών. Ο Πελάτης έχει δικαίωμα να παρέχει πάγιες ή μη εντολές για εξόφληση επαναλαμβανόμενων ή μεμονωμένων υποχρεώσεών του με χρέωση του κύριου λογαριασμού που έχει δηλωθεί ως τέτοιος χωρίς την υπογραφή Δελτίου Χρέωσης, αναλαμβάνοντας τη σχετική ευθύνη και τον κίνδυνο.
Στο εξωτερικό ο Πελάτης μπορεί να πραγματοποιεί αναλήψεις μετρητών από τον λογαριασμό του μέσω των ΑΤΜ και των POS Τραπεζών με το διεθνές σήμα VISA, καθώς και λοιπές συναλλαγές όπως περιγράφονται στο Άρθρο 4.1 ανωτέρω, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις τυχόν επιβαρύνσεις που του ανακοινώνει κάθε φορά η Εταιρεία και τις τυχόν αποφάσεις των αρμοδίων Αρχών. Επίσης, ο Πελάτης μπορεί να πραγματοποιεί σε ΑΤΜ εξωτερικού συναλλαγές ερώτησης υπολοίπου, επιφυλασσόμενης της Εταιρείας να ανακοινώσει στο μέλλον και τη δυνατότητα διενέργειας και άλλων συναλλαγών. Οι συναλλαγές σε ΑΤΜ και POS Τραπεζών εξωτερικού επιβαρύνονται με έξοδα. Τα εκάστοτε ισχύοντα έξοδα παρατίθενται στο τιμολόγιο εργασιών της Εταιρείας που είναι διαθέσιμο στον Πελάτη, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες κανονιστικές διατάξεις και βρίσκεται αναρτημένο στις ιστοσελίδες της www.cosmotepayments.gr και www.payzy.gr.
Κάθε οφειλή από συναλλαγή σε χώρες εκτός ζώνης ευρώ, θα μετατρέπεται σε ευρώ με τη συναλλαγματική ισοτιμία (τιμή πώλησης) που ισχύει κατά την ημερομηνία που η συναλλαγή χρεώνεται στο λογαριασμό σύμφωνα με τις διαδικασίες της VISA και συνεπώς η ημερομηνία μετατροπής μπορεί να μην είναι η ημερομηνία της συναλλαγής. Επομένως το ποσό το οποίο θα δεσμεύεται μέχρι την εκκαθάριση και τελική χρέωση του λογαριασμού του Πελάτη, θα συμπεριλαμβάνει και καλύπτει τόσο το ποσό της συναλλαγής όσο και το ανωτέρω ποσοστό κάλυψης τυχόν συναλλαγματικής διαφοράς, ενώ το ποσό που τελικά θα χρεώνεται στο λογαριασμό του Πελάτη μετά την εκκαθάριση θα συνίσταται στο ποσό της συναλλαγής διαμορφωμένο δυνάμει της συναλλαγματικής ισοτιμίας που έχει καθοριστεί από τη Visa. Η Εταιρεία δεν έχει έλεγχο και δεν ευθύνεται για το χρόνο επεξεργασίας των στοιχείων από τη VISA και μπορεί να περιλαμβάνει τυχόν έξοδα των διαμεσολαβούντων πιστωτικών ιδρυμάτων. Πέραν των ανωτέρω επιβαρύνσεων δύναται ο Πελάτης να επιβαρυνθεί με αμοιβή συναλλαγής από την τράπεζα της χώρας που επεξεργάζεται τη συναλλαγή. Στο λογαριασμό θα εμφανίζεται το αντίτιμο των παραπάνω συναλλαγών ξεχωριστά.
Το ισότιμο της ανάληψης σε Ευρώ για τη χρέωση του λογαριασμού υπολογίζεται με βάση την τιμή που ορίζει ο διεθνής οργανισμός Visa, κατά την ημερομηνία και ώρα επεξεργασίας και εκκαθάρισης της συναλλαγής. Για τις συναλλαγές σε νόμισμα χώρας του ΕΟΧ, ο Πελάτης μπορεί να ενημερώνεται για τις διασυνοριακές χρεώσεις και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες μέσω του συνδέσμου https://www.cosmotepayments.gr/abroad.html. Για τις λοιπές συναλλαγές σε συνάλλαγμα, ο Πελάτης μπορεί να πληροφορείται τις εκάστοτε ισχύουσες τιμές μετατροπής των νομισμάτων που χρησιμοποιεί ο ως άνω διεθνής οργανισμός μέσω της ιστοσελίδας αυτού (https://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates) στην οποία διατίθεται ηλεκτρονικός μηχανισμός μετατροπής. Έχοντας υπ’ όψη ότι οι συναλλαγματικές ισοτιμίες μεταβάλλονται συνεχώς, η ισοτιμία που εφαρμόζεται κατά το χρόνο επεξεργασίας και εκκαθάρισης της συναλλαγής, ενδέχεται να είναι διαφορετική από αυτή που ισχύει κατά το χρόνο πραγματοποίησής της.
4.4.4 Ο Πελάτης έχει δικαίωμα επιστροφής εκ μέρους της Εταιρείας των χρημάτων που αντιστοιχούν σε εγκεκριμένη πράξη πληρωμής η οποία κινήθηκε από δικαιούχο ή μέσω αυτού και η οποία έχει ήδη εκτελεστεί εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) κατά την έγκριση δεν προσδιορίσθηκε το ακριβές ποσό της πράξης πληρωμής, (β) το ποσό της πράξης πληρωμής υπερβαίνει το ποσό που θα ανέμενε εύλογα ο Πελάτης λαμβάνοντας υπόψη τη μορφή, τις προηγούμενες συνήθειες εξόδων του, τους όρους της σύμβασης πλαίσιο υπηρεσιών πληρωμών και τις σχετικές περιστάσεις της υπόθεσης και γ) το αίτημα επιστροφής υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία οκτώ (8) εβδομάδων από την ημερομηνία χρέωσης του λογαριασμού πληρωμών του με τα αντίστοιχα χρηματικά ποσά. Όταν ο Πελάτης αιτείται επιστροφής, φέρει το βάρος απόδειξης της εκπλήρωσης των ανωτέρω όρων. Η υποχρέωση επιστροφής χρηματικών ποσών αφορά ολόκληρο το χρηματικό ποσό της εκτελεσθείσας πράξης πληρωμής. Η ημερομηνία αξίας για την πίστωση του λογαριασμού πληρωμών του πληρωτή δεν είναι μεταγενέστερη της ημερομηνίας χρέωσης του λογαριασμού πληρωμών με το ποσό της πράξης πληρωμής. Η Εταιρεία πρέπει να επιστρέψει το ποσό εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών από την υποβολή του αιτήματος από τον Πελάτη. Η Εταιρεία δικαιούται να ζητήσει από τον Πελάτη να προσκομίσει επιπλέον στοιχεία κατά την κρίση της. Στην περίπτωση αυτή το διάστημα των δέκα (10) εργάσιμων ημερών αρχίζει από την ημερομηνία παραλαβής των ανωτέρω στοιχείων. Η Εταιρεία σε περίπτωση άρνησης επιστροφής του ποσού υποχρεούται να αιτιολογήσει την άρνησή της και να υποδείξει στον Πελάτη τους φορείς στους οποίους μπορεί να προσφύγει για εξωδικαστική επίλυση διαφορών. Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται από τις ιστοσελίδες της Εταιρείας (cosmotepayments.gr και payzy.gr) και τις επίσημες ιστοσελίδες των φορέων.
Ο Πελάτης ως πληρωτής αποδέχεται ότι η συναλλαγματική ισοτιμία αναφοράς είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Εταιρείας κατά το χρόνο καταβολής του ποσού επιστροφής και δεν δικαιούται να επικαλεστεί λόγους που συνδέονται με μετατροπή συναλλάγματος, αν εφαρμόστηκε η συναλλαγματική ισοτιμία αναφοράς.
4.4.5 Ο Πελάτης δεν δικαιούται να ζητήσει επιστροφή όταν έχει διαβιβάσει την εντολή και τη συναίνεση του για να εκτελεστεί η εντολή πληρωμής απευθείας στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών του.
5. ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ (Κατάσταση Συναλλαγών)
5.1 Η Εταιρεία θα ενημερώνει τον Πελάτη κάθε τρίμηνο μέσω της Εφαρμογής για την έκδοση εκκαθαριστικού σημειώματος (εφεξής “Κατάσταση Συναλλαγών”) που θα περιλαμβάνει τις συναλλαγές και τις πράξεις πληρωμών συμπεριλαμβανομένων και αυτών μέσω της Κάρτας. Ο Πελάτης μπορεί να δει την Κατάσταση Συναλλαγών του στην Εφαρμογή. Επίσης ο Πελάτης μπορεί να ζητήσει μέσω της Εφαρμογής Κατάσταση Συναλλαγών της Κάρτας του για συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Στην Κατάσταση Συναλλαγών θα αναγράφονται, όλες οι χρεώσεις και συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση της Κάρτας για την χρονική περίοδο που αυτή αφορά, τυχόν αναλήψεις μετρητών που διενεργήθηκαν και κάθε πληροφορία όπως αυτή απαιτείται από τη νομοθεσία ιδίως για τις πράξεις πληρωμών όπως ορίζονται και στη Σύμβαση Πλαίσιο. Επίσης θα αναγράφεται μεταξύ άλλων η ημερομηνία και η περιγραφή κάθε συναλλαγής που έχει πραγματοποιηθεί, πληρωμές που έχουν πραγματοποιηθεί στο διάστημα που καλύπτει η Κατάσταση Συναλλαγών, όπως και η εκάστοτε συναλλαγματική ισοτιμία που έλαβε χώρα κατά το χρόνο χρέωσης του σχετικού λογαριασμού σε περίπτωση μετατροπής νομισμάτων για πράξη πληρωμής.
Συναλλαγές οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί αλλά δεν αναγράφονται στην Κατάσταση Συναλλαγών, θα εμφανιστούν στην επόμενη Κατάσταση Συναλλαγών. Ο Πελάτης αναγνωρίζει και αποδέχεται ότι σε περίπτωση που δεν λάβει Κατάσταση Συναλλαγών για οποιοδήποτε λόγο οι υποχρεώσεις του εξακολουθούν να υφίστανται έναντι της Εταιρείας.
Ο Πελάτης θα πρέπει να μελετά προσεκτικά ανά τακτά χρονικά διαστήματα όλες τις Καταστάσεις Συναλλαγών ή κινήσεις λογαριασμών του και να δηλώνει στη Εταιρεία άμεσα την αντίρρηση του επ’ αυτών ιδίως εντός των προθεσμιών που ορίζονται στην παρούσα και στη Σύμβαση Πλαίσιο όπως εκάστοτε ισχύει, σχετικά με μη εγκεκριμένες ή εσφαλμένες πράξεις πληρωμών μέσω ΑΤΜ. Ο Πελάτης δύναται να αμφισβητήσει ή ανταποδείξει άμεσα, εγγράφως και αιτιολογημένα το περιεχόμενο της Κατάστασης Συναλλαγών στην οποία θα υπάρχει υπόμνηση προς τούτο. Εφόσον διαπιστωθεί από την Εταιρεία η ορθότητα της αμφισβήτησης της/ων συναλλαγής/ων τα καταβληθέντα ποσά θα αντιλογιστούν σύμφωνα με τους όρους της Σύμβασης Πλαίσιο.
5.2 Ο Πελάτης συμφωνεί ότι όσον αφορά στο ποσό της πράξης πληρωμής σε ευρώ, των εθνικών πράξεων πληρωμής στο νόμισμα του κράτους μέλους εκτός της ζώνης ευρώ και πράξεων πληρωμών που απαιτούν μόνο μία μετατροπή νομίσματος μεταξύ του ευρώ και του επίσημου νομίσματος κράτους μέλους εκτός της ζώνης ευρώ, εφόσον η απαιτούμενη μετατροπή νομίσματος πραγματοποιείται στο κράτος μέλος που δεν χρησιμοποιεί το ευρώ και στην περίπτωση διασυνοριακών συναλλαγών πληρωμών η διασυνοριακή μεταβίβαση πραγματοποιείται σε ευρώ από και προς λογαριασμό πληρωμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η Εταιρεία υποχρεούται να μεριμνά να πιστώνεται το ποσό της πράξης πληρωμής στο λογαριασμό πληρωμών του παρόχου υπηρεσιών πληρωμών του δικαιούχου το αργότερο στο τέλος της επόμενης εργάσιμης ημέρας μετά το χρονικό σημείο λήψης εντολών πληρωμής (cut off times), όπως αυτό ορίζεται και προκύπτει από τη Εταιρεία (και γνωστοποιείται στον Πελάτη /εντολέα στην ιστοσελίδα της Εταιρείας) με ημερομηνία αξίας σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ.1 του ν. 4537/2018. Εάν ο χρόνος λήψης εντολής πληρωμής είναι μετά το οριακό χρονικό σημείο λήξης εργασιών της Εταιρεία τότε ως χρόνος λήψης εντολής πληρωμής ορίζεται η επόμενη εργάσιμη ημέρα. Σε περίπτωση αργίας, το ποσό πιστώνεται στον λογαριασμό του δικαιούχου πληρωμής την επόμενη εργάσιμη ημέρα. Η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να παρατείνεται κατά μία επιπλέον εργάσιμη ημέρα για τις πράξεις πληρωμής που εκτελούνται σε έντυπη μορφή. Σε κάθε περίπτωση η Εταιρεία δικαιούται να εκτελέσει νωρίτερα από τις ως άνω προθεσμίες.
5.3 Η Εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις των Επιχειρήσεων και του Πελάτη σχετικά με τις μεταξύ τους συναλλαγές. Σε περίπτωση που η συναλλαγή γίνεται σε νόμισμα διαφορετικό του ευρώ, η ισοτιμία καθορίζεται από τις εμπλεκόμενες Τράπεζες και Οργανισμούς που συμμετέχουν στη διαδικασία εκκαθάρισης και ολοκλήρωσης της συναλλαγής. Ο Πελάτης αποδέχεται τον τρόπο υπολογισμού της ισοτιμίας και δεν έχει δικαίωμα αμφισβήτησης.
6. ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΣ
Η Εταιρεία εξουσιοδοτείται ανέκκλητα με την παρούσα σύμβαση για το συμψηφισμό των απαιτήσεών της από τη χρήση της εκάστοτε κάρτας προς οποιαδήποτε ανταπαίτηση του Πελάτη από οπουδήποτε και αν προέρχεται, σε οποιοδήποτε νόμισμα ή συνάλλαγμα και αν συνίσταται.
7. ΙΣΧΥΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ- ΑΚΥΡΩΣΗ –ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΙΣΧΥΟΣ ΚΑΡΤΑΣ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
7.1 Η διάρκεια ισχύος της παρούσας είναι αόριστη. Ο Πελάτης δικαιούται οποτεδήποτε να καταγγείλει την παρούσα σύμβαση με έγγραφο προς την Εταιρεία, ακυρώνοντας ταυτόχρονα την Κάρτα και τεμαχίζοντάς την ή καταστρέφοντας αυτή ή/και επιστρέφοντας αυτή στην Εταιρεία. Μέχρι την παράδοσή της κατά τα άνω, ο Πελάτης ευθύνεται πλήρως για τις συναλλαγές που διενεργήθηκαν με την Κάρτα. Απαγορεύεται η χρήση της Κάρτας μετά τη με οποιοδήποτε λόγο ακύρωσή της ή λήξη της ισχύος της.
7.2 Η Εταιρεία δικαιούται να αναστείλει, να αρνηθεί την επανέκδοση ή την αντικατάσταση ή τη χρήση της Κάρτας, για αντικειμενικώς αιτιολογημένους λόγους σχετικούς με την ασφάλεια της Κάρτας ή την υπόνοια ή αμφιβολία μη εγκεκριμένης ή μη νόμιμης χρήσης αυτής ή για λόγους ασφάλειας των συναλλαγών ή άλλους λόγους που σχετίζονται με την ταυτότητα του Πελάτη, ή για λόγους συμμόρφωσης με το εκάστοτε ισχύον κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο. Η Εταιρεία, στις ανωτέρω περιπτώσεις, ενημερώνει το Πελάτη με όποιο τρόπο κρίνει κατάλληλο, για την αναστολή της χρήσης της Κάρτας και τους λόγους της αναστολής, εφόσον είναι εφικτό πριν την αναστολή της χρήσης της Κάρτας ή το αργότερο αμέσως μετά, εκτός εάν η ενημέρωση αυτή αντιβαίνει σε αντικειμενικώς αιτιολογημένους λόγους ασφαλείας ή απαγορεύεται από το ευρωπαϊκό ή εθνικό νομοθετικό ή κανονιστικό πλαίσιο. Εφόσον η ενημέρωση γίνει με τηλεφωνική επικοινωνία, αυτή καταγράφεται για λόγους ασφαλείας σε μαγνητικό μέσο. Σε περίπτωση παύσης ή άρσης των λόγων της αναστολής, η Εταιρεία προβαίνει σε άρση της Κάρτας ή αντικατάστασή της.
7.3 Η Εταιρεία δικαιούται να καταγγείλει την παρούσα και να ακυρώσει την Κάρτα, σε περίπτωση σπουδαίου λόγου, όπως παράβασης εκ μέρους του Πελάτη οποιουδήποτε εκ των όρων της παρούσας που θεωρούνται όλοι ουσιώδεις, γνωστοποιώντας ταυτόχρονα την απόφασή της στον Πελάτη. Η Εταιρεία δικαιούται, επίσης, να καταγγείλει άμεσα την παρούσα και να ακυρώσει την Κάρτα σε περίπτωση παραβίασης εκ μέρους του Πελάτη του ισχύοντος νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, όπως πχ της καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, χρηματοδότησης της τρομοκρατίας κ.λπ. Μόλις ο Πελάτης ειδοποιηθεί από τη Εταιρεία για την αναστολή/ακύρωση της χρήσης της Κάρτας, υποχρεούται να επιστρέψει την Πλαστική Κάρτα αμέσως στην Εταιρεία.
7.4 Συμφωνείται ρητά ότι σε περίπτωση καταγγελίας της Σύμβασης Πλαίσιο λύεται και η παρούσα.
8. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΟΡΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΧΡΕΩΣΤΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ
Η Εταιρεία δύναται να τροποποιεί ή συμπληρώνει τους όρους της παρούσας σύμβασης ειδοποιώντας τον Πελάτη δύο (2) μήνες πριν. Σε κάθε περίπτωση ο Πελάτης αναγνωρίζει και δηλώνει ότι η Εταιρεία θα θεωρεί ότι έχει αποδεχθεί τις τροποποιήσεις αυτές εάν δεν γνωστοποιήσει στην Εταιρεία ότι δεν τις αποδέχεται πριν την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης ισχύος τους. Συμφωνείται μεταξύ των μερών ότι οι μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών μπορούν να εφαρμόζονται αμέσως και χωρίς προηγούμενη προειδοποίηση εφόσον οι μεταβολές βασίζονται στα επιτόκια ή τις συναλλαγματικές ισοτιμίες αναφοράς που έχουν συμφωνηθεί. Σε περίπτωση αντίρρησης του Πελάτη, ο Πελάτης αναγνωρίζει ότι η αντίρρησή του συνεπάγεται την εκ μέρους του καταγγελία της παρούσας σύμβασης. Στην περίπτωση αυτή, η Κάρτα ακυρώνεται και ο Πελάτης υποχρεούται να επιστρέψει την Πλαστική Κάρτα στην Εταιρεία.
9. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Κάθε άλλη ενημέρωση της Εταιρείας που αφορά στον Πελάτη πέραν των συμφωνηθέντων για τους Λογαριασμούς, σύμφωνα με τον όρο 5 παραπάνω, θα απευθύνεται/αποστέλλεται στον Πελάτη, είτε στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει τελευταία δηλωθεί στην Εταιρεία από τον Πελάτη ή μέσω της Εφαρμογής. Ο Πελάτης μπορεί να απευθύνει οποιοδήποτε αίτημά του στην Εταιρεία στη διεύθυνση και στους αριθμούς τηλεφώνων που γνωστοποιούνται μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων και των εκάστοτε Λογαριασμών καθώς και μέσω της Εφαρμογής.
10. ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Ο Πελάτης μπορεί να ενημερώνεται οποτεδήποτε σχετικά με την επεξεργασία κατά την έννοια του Κανονισμού ΕΕ 2016/679 και του σχετικού νόμου για την εφαρμογή αυτού από την Εταιρεία των προσωπικών δεδομένων πληροφοριών και στοιχείων που τηρούνται στην Εταιρεία, από την «Ενημέρωση Αναφορικά με την Επεξεργασία των Προσωπικών σας Δεδομένων» της Εταιρείας, όπως αυτή εκάστοτε ισχύει άμεσα και ευχερώς διαθέσιμη στην επίσημη ιστοσελίδα της και στα καταστήματα της καθώς εξηγεί ποιες πληροφορίες συλλέγονται, πώς χρησιμοποιούνται αυτές οι πληροφορίες, με ποιόν θα μοιράζονται αυτές οι πληροφορίες, τις περιπτώσεις όπου αυτές διαβιβάζονται, τις ενέργειες για να παραμένουν ιδιωτικές και ασφαλείς και τα δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων και ότι σε κάθε περίπτωση η Ενημέρωση σχετικά με την Επεξεργασία των Προσωπικών Δεδομένων από την Εταιρεία (Data Privacy Notice) θα πρέπει να διαβάζεται προσεκτικά.
11. ΛΟΙΠΟΙ ΟΡΟΙ- ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΟ ΔΙΚΑΙΟ/ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ-ΥΠΑΝΑΧΩΡΗΣΗ
Η Εταιρεία και μόνο αυτή δικαιούται να εκχωρεί ή μεταβιβάζει σε άλλο/άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τις απαιτήσεις και δικαιώματα της από την παρούσα σύμβαση χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεση του Πελάτη, τον οποίο όμως η Εταιρεία θα ενημερώνει εγγράφως ή μέσω της Εφαρμογής σε περίπτωση τέτοιας εκχώρησης/μεταβίβασης, εκτός εάν η Εταιρεία εξακολουθεί να διαχειρίζεται τη συναλλακτική σχέση έναντι του Πελάτη.
Η τυχόν ακυρότητα κάποιου εκ των Όρων δεν συνεπιφέρει την ακυρότητα του συνόλου της παρούσας σύμβασης. Τυχόν καθυστέρηση της Εταιρίας να ασκήσει δικαίωμά της που απορρέει εκ των Όρων δεν μπορεί να εκληφθεί ή να ερμηνευθεί ως παραίτησή της από αυτό.
Ο Πελάτης αναγνωρίζει και αποδέχεται ότι η παρούσα σύμβαση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των Όρων και Προϋποθέσεων Χρήσης της Εφαρμογής “payzy by Cosmote”, της Συμβάσης Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών - Όροι Χρήσης E-Wallet της COSMOTE Payments και του πίνακα τιμολόγησης παρεχόμενων υπηρεσιών της Εταιρείας, όπου εμφαίνονται και πρόσθετες πληροφορίες για την εκτέλεση συναλλαγών πληρωμών, των οριακών χρονικών σημείων λήξης εργασιών της Εταιρείας και των οριακών χρονικών σημείων σε σχέση με μετατροπή νομίσματος, όπως ισχύουν τους οποίους ο Πελάτης έχει αποδεχθεί και δηλώνει ότι γνωρίζει ότι είναι διαθέσιμοι, στην ιστοσελίδα της Εταιρείας και στις υπηρεσίες Call Center από την Εταιρεία.
Η παρούσα είναι σύμβαση από απόσταση και ο Πελάτης με την αποδοχή των παρόντων όρων δηλώνει ότι έλαβε την εκ του νόμου πληροφόρηση. Ο Πελάτης δύναται να αποθηκεύσει, εκτυπώσει το πλήρες κείμενο των παρόντων Όρων ή/ και να ζητήσει να του αποσταλεί εντύπως μετά από υποβολή έγγραφου αιτήματός του προς την Εταιρεία. Ο Πελάτης έχει δικαίωμα έγγραφης υπαναχώρησης, αναιτιολόγητα, εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την αποδοχή των παρόντων Όρων χορήγησης και χρήσης της Κάρτας. Σε περίπτωση υπαναχώρησης, ο Πελάτης οφείλει μόνο να καταβάλει τυχόν κόστος έκδοσης της Κάρτας. Ο Πελάτης μπορεί να δηλώσει την υπαναχώρησή του από τους παρόντες Όρους Χρήσης αποστέλλοντας σχετικό αίτημα μέσω e-mail στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου complaints@cosmotepayments.gr, βάσει του ακόλουθου υποδείγματος:
Προς: COSMOTE PAYMENTS – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ» Λ. Κηφισίας 99(Μαρούσι Αττικής)
Ο/Η υπογράφων/ουσα …….……………… γνωστοποιώ με την παρούσα ότι υπαναχωρώ από την από …/…/…… σύμβαση χορήγησης και χρήσης χρεωστικής κάρτας VISA με αριθμό ……………………….., με την COSMOTE PAYMENTS.
Υπογραφή ………………….. Ημερομηνία …./…../
Ο Πελάτης δηλώνει ότι όλα τα δηλωθέντα από αυτόν στοιχεία και έγγραφα είναι ακριβή και αληθή και αποδέχεται ότι υποχρεούται να ενημερώσει άμεσα την Εταιρεία για κάθε αλλαγή των στοιχείων του. Κάθε έγγραφο ή γνωστοποίηση θα αποστέλλεται ή κοινοποιείται στον Πελάτη στη δηλωθείσα από αυτόν διεύθυνση ή διεύθυνση ηλ. ταχυδρομείου (e-mail) που έχει δηλώσει στην Εταιρεία για τη χορήγηση της Κάρτας, εκτός εάν ειδοποιήσει την Εταιρεία για την αλλαγή της. Ο Πελάτης δηλώνει και συγκατατίθεται στην άμεση επικοινωνία της Εταιρείας μαζί του οποτεδήποτε, σε περίπτωση υπόνοιας διενέργειας αντικανονικής συναλλαγής με την Κάρτα του, για επιβεβαίωση των στοιχείων του. Η επικοινωνία αυτή γίνεται τηλεφωνικά, στο τηλέφωνο επικοινωνίας που έχει δηλώσει ο Πελάτης στην Εταιρεία και καταγράφεται για λόγους προστασίας των συμφερόντων του.
Κάθε διαφορά μεταξύ του Πελάτη και της Εταιρείας σε σχέση με ή με αφορμή την παρούσα σύμβαση, θα επιλύεται από τα Δικαστήρια της κατοικίας ή της έδρας του Πελάτη ή του τόπου κατάρτισης της σύμβασης, τα οποία θα εφαρμόζουν το ελληνικό, δίκαιο.
12. ΠΑΡΑΠΟΝΑ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
O Πελάτης, για κάθε παράπονο, καταγγελία ή άλλη διαφορά σχετικά με την Κάρτα μπορεί να απευθυνθεί στην Εταιρεία, επικοινωνώντας στο τηλέφωνο 210.20.20.210 ή συμπληρώνοντας την αντίστοιχη ηλεκτρονική φόρμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.cosmotepayments.gr ή αποστέλλοντας e-mail στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου complaints@cosmotepayments.gr ή αποστέλλοντας σχετική καταγγελία προς την «COSMOTE PAYMENTS - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ» Λ. Κηφισίας 99, 15124, Μαρούσι Αττικής, ή διαμορφώνοντας σχετικό αίτημα μέσω της Εφαρμογής.
Κάθε Πελάτης μπορεί να υποβάλλει απευθείας καταγγελία στην Εταιρεία, η οποία και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να απαντά σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή στον Πελάτη εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών από τη λήψη της καταγγελίας.
Για την εναλλακτική/εξωδικαστική επίλυση διαφορών που τυχόν ανακύπτουν μεταξύ Πελάτη και Εταιρείας σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τους παρόντες όρους και τη σχετική νομοθεσία, ο Πελάτης δύναται να απευθυνθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» (Λ. Αλεξάνδρας 144, 11471 Αθήνα, τηλ: 210 6460862, 210 6460814 κ.λπ., κεντρικό e-mail: grammateia@synigoroskatanaloti.gr, http://www.synigoroskatanaloti.gr), ή στον φορέα «Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής-Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών» (Μασσαλίας 1, 10680 Αθήνα, www.hobis.gr, τηλ. 210 3376700).
Οι Χρήστες μπορούν να ενημερωθούν για την εναλλακτική/εξωδικαστική επίλυση διαφορών και τους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ), οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ΕΕΔ και στους οποίους μπορούν να απευθυνθούν, από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης http://www.mindev.gov.gr στην ενότητα «Για τον Πολίτη-Καταναλωτή/ Θέματα Ενημέρωσης & Προστασίας Καταναλωτή/Η Υπηρεσία/Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών».
Οι Χρήστες, για οποιαδήποτε διαφορά απορρέει από την παρούσα σύμβαση, δύνανται να χρησιµοποιούν την πλατφόρµα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που βρίσκεται στην διεύθυνση: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EL